JSC-Anoia va participar a la manifestació contra les retallades del passat dia 17 a Igualada
El passat dissabte es va convocar una manifestació per protestar contra les retallades que s’estan portant a terme en matèries com l’educació, la sanitat o el transport públic, i que suposen marcar un camí totalment injust de sortida de la crisi econòmica. Es tracta d’unir esforços per dir no als retrocesos socials que estem vivint a causa de les polítiques neo-liberals que governen les administracions.
JSC-Anoia es va sumar a la manifestació, entenent que és també des de la societat civil que hem de ser capaços de poder canviar el rumb dels aconteixements. Uns aconteixements que actualment ens porten a la pèrdua d’oportunitats pel nostre territori i que porten els joves de la nostre comarca a marxar. Al desembre denunciàvem com l’augment de les taxes universitàries i l’augment de les tarifes del transport públic suposen un doble greuge per aquells joves que estant cursant alguna carrera universitària fora d’Igualada, principalment Barcelona. Aquests dos fets suposen que es dificulta la formació, el creixement del capital humà de la comarca, i per tant una pèrdua d’oportunitats.
Però recentment el Parlament, amb l’acord CiU i PP van aprovar el copagament sanitari o l’euro per recepta. Des de la JSC i en paraules del seu 1r Secretari “el govern imposa un tribut als malalts després de perdonar a les grans fortunes que s’obtenen per herència”. Segons dades del govern, recaptarem 160 M euros pel pagament per recepta quan hem renunciat a ingressar 400 M euros per l’Impost de successions.
És per això que Javi López, 1r Secretari de JSC, ha anunciat que JSC iniciarà durant els propers mesos “una campanya d’insubmissió del pagament de l’Euro per recepta per injustificable i arbitari”. Apart d’alertar que “es comença pagant per recepta i continuar per atenció a urgències o operacions, trencant el model sanitari públic aconseguit”.
Documents adjunts
