Propostes joves per a joves

0
86

La JSC, mitjançant la seva oficina parlamentària, ha portat al Govern Alternatiu de Catalunya i al grup parlamentari del PSC les propostes joves per fer front a l’actual situació que viu el jovent a Catalunya.

Davant de  l’actual xifra d’atur juvenil que es situa entorn del 24%, la caiguda històrica de la taxa d’emancipació entre els i les joves a Catalunya, la mala gestió de les places d’FP i l’augment de les xifres del suïcidi juvenil a Catalunya, principal causa de mort prematura entre els i les joves, no es pot mirar cap a un altre costat.

La JSC i el Govern Alternatiu marquen com a prioritaris tres eixos d’actuació: la salut mental dels joves, l’ocupació juvenil i l’emancipació juvenil. Les diferents propostes integrades en el Pla del Govern Alternatiu, que componen els tres eixos esmentats, neixen de la participació del conjunt de la militància en l’elaboració del programa electoral de les passades eleccions del 14F i del Pla de xoc juvenil per fer front les conseqüències de la Covid-19.

Algunes de les propostes realitzades són:

  • Elaborar un Pla integral per a la prevenció, detecció, tractament i atenció integral de la xarxa pública per a les necessitats de salut mental dels i les joves.
  • Presentar noves propostes parlamentàries per fer del programa de Garantia Juvenil una eina útil per aconseguir una inserció dels i les joves estable al mercat laboral.
  • Presentar un document de bases per a una nova Llei d’ocupació juvenil.
  • Impulsar iniciatives parlamentàries per fomentar la formació, la inserció, l’emprenedoria i l’orientació laboral.
  • Demanar la celebració d’un Ple monogràfic per abordar la situació actual de la salut mental de la joventut al Parlament de Catalunya.
  • Promoure la construcció de parcs d’habitatges públics municipals amb un percentatge reservat per als i les joves dels municipis.

L’Oficina parlamentària de la JSC, dirigida per la coordinadora de Política institucional de la JSC, Clara Quirante, treballa colze a colze amb el diputat jove David González, encarregat de les polítiques joves del Govern Alternatiu, per seguir donant respostes a les necessitats reals del jovent a Catalunya.

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here